کلیسای سنت باسیل در مسکو
نوشته شده توسط : نیکی

بنا بر تحقیقات انجام شده ، بنای اولیه‌ Saint Basil's Cathedral Moscow از چوب ساخته شده بود اما برای دوام و شکوه بیشتر چند ماه بعد این بنای چوبی جای خود را به یک ساختمان سنگی داد . در واقع کلیسای سنت باسیل روسیه مابین سال های 1555 تا 1561 میلادی در میدان سرخ مسکو بنا شده است . شاید جالب باشد که بدانید عملیات ساخت کلیسا در سال 1559 مقارن با جشن شفاعت حضرت مریم (س) تقریبا به اتمام رسید . این کلیسا از گذشته تا کنون موجب شگفتی و تحسین جهانگردان شده است .


St. Basil's Cathedral

 

در قرن بیستم چیزی نمانده بود که این جاذبه مورد خشم استالین قرار گرفته و نابود گردد که این امر محقق نشد . همانگونه که بیان شد در تاریخ پر فراز و نشیب روسیه این بنا نیز چندین بار متحمل آسیب و صدمه بر اثر غفلت ها و حتی بلایای طبیعی شد . 

 

بخش ها و جاذبه های کلیسای سنت باسیل در میدان سرخ مسکو

کلیسای سنت باسیل از معروف ترین جاذبه های روسیه است . این کلیسای قدیمی در میدان سرخ و روبروی کاخ کرملین مسکو واقع شده است . در معماری کلیسای سنت باسیل مسکو از سبک روسی بهره گرفته شده است . در این کلیسا بنای اصلی از آجر و زیر زمین و برخی بخش‌های دیگر از سنگ سفید ساخته شده است . گردشگران تور مسکو در بازدید از کلیسای جامع سنت باسیل با 9 کلیسا روبرو خواهند شد که بر روی یک پایه بنا شده و همگی با کلیسای اصلی مرتبط می باشند . کلیسای اصلی مانند بیشتر کلیساهای قدیمی روسیه به شکل خیمه ای بلند ساخته شده است . در این بنا کلیساهای کوچکتر با 9 گنبد کوچک پیازی شکل از یکدیگر متمایز و قابل شناسایی شده اند .


جاذبه های تاریخی مسکو


داخل کلیسای سنت باسیل به مانند یک گالری هنری تو در تو است . در این کلیسا نمازخانه ها و طبقات با طاق های کوتاه و پلکان باریک به یکدیگر متصل شده اند . همچنین دیوارهای داخلی کلیسای واسیلی مقدس مسکو با شکل های هندسی زیبا و طرح های گلدار تزئین شده است . علاقه مندان در بازدید از این کلیسا مجموعه ای از تصاویر و شمایل های زیبا ، دیوارهای منقوش به سبک قرون وسطا و آثار هنری متنوع را شاهد خواهند بود . همچنین در باغ روبروی کلیسا مجسمه برنزی از دیمیتری پوسْخارسْکی و کوزما مینین به چشم می خورد . این افراد از رهبران ارتش داوطلب روسیه در برابر یورشی های لهستان بودند .




:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری روسیه , جاذبه های گردشگری مسکو ,
:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 اسفند 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: